Herbata. Jak działa na Twój organizm?

0
60
fot. pixabay

Herbata może mieć bardzo cenne właściwości. Są jej różne rodzaje. Wiele herbatek naprawdę jest bardzo dobrych! Niektóre z nich mają dużo właściwości zdrowotnych. Dlatego też warto je pić. Czasami trzeba też wiedzieć, jak odpowiednio przygotować herbatę.

Zielona herbata

Zielona herbata jest bardzo dobra na odchudzanie. Dlatego też bardzo poleca się pić ją przed pójściem spać. Pamiętaj jednak, że na noc pij herbatę zieloną z drugiego parzenia! Tylko ta ma właściwości uspokajające. Zielona herbata ma też mnóstwo innych właściwości. Przykładowo bardzo korzystnie wpływać ona na metabolizm, przyspiesza utlenianie tłuszczów. Prawdopodobnie również picie zielonej herbaty ochrania mózg przed różnymi formami starczej demencji.

Liście zielonej herbaty można zaparzyć wielokrotnie

fot. pixabay

Warto wiedzieć, że zielona herbata, która została ponownie zaparzona jest jeszcze bardziej bogatsza w składniki mineralne. Jednak nie dodawaj do zielonej herbaty cytryny. Mleka również.

Zielona herbata ma dużo teiny

Zielona herbata ma bardzo dużo teiny. Pobudzona ona umysł! Teina np. jeszcze ułatwia naukę, poprawia koncentrację, reguluje pracę jelit. Warto również wiedzieć, że zielona herbata wspomaga układ krążenia, ale też poprawia wygląd skóry i przeciwdziała cellulitowi.

Biała herbata i jej właściwości

Biała herbata zawiera bardzo dużo witaminy C. Wspomaga ona odporność organizmu. Poza tym także ma bardzo wysublimowany smak. Ma ona także silne właściwości przeciwutleniające. Biała herbata ma również działanie przeciwnowotworowe. Wpływa również ona na układ odpornościowy. Jeśli będziesz regularnie piła zieloną herbatę, Twój organizm zostanie oczyszczony! Poza tym ta herbatka poprawia nastrój. Wspomaga również koncentrację, usprawnia proces nauki.

Czerwona herbata

Czerwona herbata również ma bardzo wiele cennych właściwości. Może ona np. opóźniać starzenie się komórek w ciele. Dzięki czemu będziesz mogła cieszyć się młodym wyglądem na dłużej. Czerwona herbata obniża także cholesterol! Ten napój może nawet chronić przed próchnicą. Jeśli jesteś chora, masz np. grypę, czy przeziębienie, warto pić czerwoną herbatę! Ta herbata może również wspomóc odchudzanie. Jednak nie myśl, że pokonasz nadwagę, czy otyłość, pijąc tylko czerwoną herbatę. Do tego jest potrzeba dieta i odpowiednia dawka ruchu! Lepiej nie pić tego napoju, gdy jest się w ciąży i karmi się piersią. W tej herbacie jest bardzo dużo kofeiny.

Żółta herbata

Żółta herbata ma również dużo cennych właściwości. W sposób bardzo pozytywny działa na układ pokarmowy. Obniża także podwyższone ciśnienie krwi.

Czarna herbata

Czarna herbata pobudza organizm, obniża ciśnienie krwi, przeciwdziała chorobom serca, poprawia pracę układu trawiennego. Bardzo często herbatę tą pije się do śniadania, obiadu, kolacji.

Jak odpowiednio parzyć herbatę?

Należy zimną wodę zagotować. Wszystkie rodzaje herbat muszą być zalane wrzącą wodą. Warto także wiedzieć, że im woda będzie bardziej miękka, tym lepiej. Jeśli parzysz herbatę, unikaj termosów, podgrzewaczy do dzbanków. Czas parzenia musi być odpowiedni. Jeśli napój jest parzony 2-3 m minuty, to wiedz, że na pewno pobudza on centralny układ nerwowy. Jeśli parzysz herbatkę 4-5 minut, to ma ona właściwości kojące na jelita i żołądek.

Co dodać do herbaty?

Do herbaty możesz dodać cukier biały, cukier trzcinowy, kandyz, mleko, miód. Zieloną herbatę najlepiej pić samą, bez żadnych dodatków.

Czasami cukier niszczy smak herbaty

Cukier bardzo zmienia smak herbaty oraz jej wartości. Lepiej użyć miodu do osłodzenia tego napoju. Możesz też dodać np. imbir.

Nie używaj wody z kranu!

fot. pixabay

Nie używajcie wody z kranu. Pamiętaj, woda jaką użyjesz ma duże znaczenie, jeśli chodzi o smak naparu. Najlepiej więc wybierz wodę butelkowaną. Możesz nawet spróbować z różną wodę i sam przekonać się o innym smaku herbaty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here